måndag 13 augusti 2012

Ulf Lundell är tillbaka

3 oktober släpper Ulf Lundell en ny dubbelskiva, Rent förbannat. Därefter följer en turné.

Dubbelskivor och turnéer har det blivit ett antal gånger. Rent förbannat är Lundells åttonde dubbelskiva - och då räknar jag bara studioskivorna! Längre inåt landet, Den vassa eggen, Evangeline, Utanför murarna, På andra sidan drömmarna, Club Zebra, Lazarus... Jag är lite osäker på om Utanför murarna var en dubbel som vinyl men enkel som cd?

Vi var väl några som åtminstone i smyg kalkylerade med att Omaha från 2008 kanske var Lundells sista "riktiga" skiva (En öppen vinter, som medföljde boken med samma namn, har kommit efteråt, liksom de retrospektiva liveskivorna från Roskilde 1999 respektive Unplugged-turnén 2008).

Men det går väl inte att ändra på gamla hundar - på gott och ont. Därför får vi 22 nyskrivna låtar och en inomhusturné. Jag borde vara less, men jag märker att jag faktiskt blir glad när jag tar del av nyheten. Jag har helt enkelt saknat Ulf Lundell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar