torsdag 12 maj 2011

Jävlar i mig magiskt



Jag har haft ett "on again, off again"-förhållande till Sades musik. Vissa av skivorna har jag lyssnat väldigt mycket på, andra har jag nästan helt ignorerat.

Därför var det väldigt överraskande att konserten i Globen i tisdags var en så helgjuten och strålande föreställning. Låtlistan var utsökt komponerad, från tidiga favoriter som Your Love Is King, Smooth Operator och Jezebel till nya spår som Soldier of Love, Love Is Found och Thin Lizzy-covern Still In Love With You.

Dessutom var showen en lagom blandning av bombastiska (film)effekter och mer subtila grepp. Helheten blev en överraskande knockout, som fått mig att knarka Sade-låtar i flera dagar.

PS: Och att få uppleva två så bra konserter inom loppet av fyra dagar är helt otroligt - Yusuf/Cat Stevens på lördagen och Sade på tisdagen. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar