tisdag 28 september 2010

Manegen krattas för SD

En dryg vecka efter riksdagsvalet och alla är vi lite yrvakna. Plötsligt skall alla bedyra sin godhet och fördöma de onda (Sverigedemokraterna).

En kvällstidning försöker rädda sin ära med en kampanj som stulit symbolen från Rör inte min kompis. Chefredaktören vill väl att folk ska glömma att han gav Sverigedemokraterna utrymme på bästa plats för att framföra sitt hatiska budskap.

Det skulle aldrig falla mig in att ansluta mig till kampanjen. Jag gillar inte att mina åsikter kidnappas för ett marknadsföringsjippo.

Nu pågår krattningen av manegen för Sverigedemokraterna. Ledarskribenter i de borgerliga tidningarna (det vill säga i princip alla tidningar) riktar stenhård kritik vänsterut och påfallande milda förmaningar högerut. 2010-2014 är det nya 1991-1994.

2 kommentarer:

  1. nja manegen har de krattat på länge att ha en jobbtillväxt på 10000 per år men en arbetskraftstillväxt på 100000 per år så ... Men om de ser till att fixa mer jobb så löser sig dessutom den sk integrationen på köpet. Inga sfi kurser behövs , inga flyktingläger, flyktinghandledare integrationsverk... Man undrar ibland om invandrar är till för att hålla migrationsindustriella komplexet igång för vad vore alla dessa tjänstemän, utan några "stackars" invandrar som de kan tycka synd om. SD är dessutom ypperliga då det inte finns något bättre än en yttre fiende! Och så slipper vi syna den i 20 år förda politiken i ytterligare några år. Familjenerna morian o sabunki kan casha in ....

    SvaraRadera
  2. Jag älskar SFI-kurser, jag älskar flyktingläger, jag älskar integration. Det är vad jag älskar. Vad älskar du, kära anonym?

    SvaraRadera