tisdag 28 september 2010

Manegen krattas för SD

En dryg vecka efter riksdagsvalet och alla är vi lite yrvakna. Plötsligt skall alla bedyra sin godhet och fördöma de onda (Sverigedemokraterna).

En kvällstidning försöker rädda sin ära med en kampanj som stulit symbolen från Rör inte min kompis. Chefredaktören vill väl att folk ska glömma att han gav Sverigedemokraterna utrymme på bästa plats för att framföra sitt hatiska budskap.

Det skulle aldrig falla mig in att ansluta mig till kampanjen. Jag gillar inte att mina åsikter kidnappas för ett marknadsföringsjippo.

Nu pågår krattningen av manegen för Sverigedemokraterna. Ledarskribenter i de borgerliga tidningarna (det vill säga i princip alla tidningar) riktar stenhård kritik vänsterut och påfallande milda förmaningar högerut. 2010-2014 är det nya 1991-1994.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar