söndag 15 augusti 2010

Högerns demoniseringskampanj

Efter att jag läst Mustafa Cans reportage i Svenska Dagbladet om Miljöpartiet och Södermalm skrev jag en småsur kommentar på Facebook, om att jag varken begriper partiet eller stadsdelen.

Men sedan slog det mig, varför ska jag stödja regeringens demoniseringskampanj? Alliansen misstänkliggör Miljöpartiet till varje pris.

Mästertriangulerarna i Moderaterna attackerar Miljöpartiet från alla håll på en gång - från höger, från vänster, från mitten. SvD-artikeln är bara ännu ett beställningsjobb för att få Miljöpartiet att framstå som ett elitistiskt parti.

Jag är så sjukt trött på åsiktshegemonin i media. Men vad gör man? Inga medieägare ställer sig frivilligt på de rödgrönas sida. Alltså blir slutsatsen att Socialdemokraterna, Vänsterpartiet och Miljöpartiet måste skaffa sig egna medier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar