söndag 18 april 2010

Gör om Slussen till ett inglasat köpcentrum

Jag och politik går inte alls ihop. Jag byter åsikt varannan minut och är egentligen emot alla förslag som läggs. Oavsett vad de handlar om.

Framför allt är jag motvalls. En femåring är mer konstruktiv än vad jag är. Om jag skulle gå med i ett parti skulle jag omedelbart förvandlas till dess hårdaste motståndare.

Nu senast: Bevara Slussen. Hå-hå-ja-ja. Det har inte varit så högstämt i spalterna sedan 1971.

Den surdegsbakande eliten är orolig för att deras söndagspromenader med barnvagn och lattedrickande ska fördärvas. Arkitekter, reklamare och kulturjournalister går i bräschen för motståndet.

Jag säger så här: Riv Slussen. Bygg upp allt igen, i form av ett stort inglasat köpcentrum, hela vägen ner från Skeppsbron. Vad mig anbelangar kan gärna hela Söder byggas om till ett inglasat köpcentrum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar