onsdag 22 april 2009

Ok, jag fattar inte

Theresa Anderssons album Hummingbird, Go! som kom ut i fjol får 5 prickar av 6 möjliga i dagens Svenska Dagbladet. Möjligtvis recenseras skivan för att den först nu fått distribution i Sverige.

Jag blev lite misstänksam när jag läste recensionen, eftersom det stod att Theresa Andersson är "sedan länge bosatt i New Orleans". Det verkade som om recensenten laddade de där orden med väldigt mycket mening. Jaha, om hon bor i New Orleans SEDAN LÄNGE, då måste hon vara en riktigt duktig, seriös musiker.

Jag kanske är döv för Anderssons påstådda talang, jag hör bara en ganska manierad musiker som förgäves försöker göra sig intressant. Det blir lite bättre när hon sjunger på svenska, då försvinner de värsta teatraliska dragen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar